Mówi się, że reklama wideo jest tylko dla potentatów, czołowych firm w branży, które dysponują dużymi budżetami. Sam koszt produkcji filmu wideo jest dość wysoki, jednak porównując koszt jego promocji w przeliczeniu na dotarcie do użytkownika, okazuje się być dość niski. Najczęściej koszt za obejrzenie reklamy wideo na YouTube nie przekracza 20 gr. Zaletą tego typu reklamy jest jej duży zasięg i możliwość wyboru grupy docelowej na podstawie demografii, lokalizacji, tematów czy zainteresowań. Samą ofertę przedsiębiorstwa można przedstawić w dużo bardziej atrakcyjny sposób niż na statycznych bannerach, a dodatkowo oddziaływuje ona nie tylko na zmysł wzroku, ale i słuchu.
Ciężko doszukać się informacji jak odpowiednio mierzyć skuteczność kampanii wideo. Poniżej kilka podstawowych wskaźników wraz z objaśnieniem.
Podstawowe parametry:
- Obejrzenia – mówią one ile osób zobaczyło reklamę wideo lub weszło z nią w interakcje.
- Współczynnik obejrzeń – jest to stosunek liczby obejrzeń reklamy wideo do liczby jej wszystkich wyświetleń.
- Śr. CPV – określa średni koszt jaki ponosi reklamodawca za obejrzenie 30 sekund lub całej reklamy, oraz gdy użytkownik wejdzie z nią w interakcje .
- Kliknięcia – pokazują, ile razy użytkownik kliknął w reklamę wideo.
- Śr. Czas oglądania/ wyświetlenia – ten parametr określa średnią liczbę sekund jaką użytkownik spędził na oglądaniu reklamy wideo przypadający na jedno jej wyświetlenie. Jeżeli w tym samym czasie emitujemy więcej niż jedną reklamę, to te dane pozwolą określić którą reklamę widzowie oglądają chętniej.
Raport kwartyli (% odtworzenia filmu):
- 25% odtworzenia filmu – pokazuje ile razy reklama została odtworzona do ¼ jej długości.
- 50% odtworzenia filmu – pokazuje ile razy reklama została odtworzona do połowy jej długości.
- 75% odtworzenia filmu – pokazuje ile razy reklama została odtworzona do 3/4 jej długości.
- 100% odtworzenia filmu – pokazuje ile razy reklama została odtworzona w całości.
Wypracowana aktywność w YouTube
- Uzyskane wyświetlenia – liczba uzyskanych ponownych wyświetleń wideo i innych filmów na Twoim kanale YouTube.
- Uzyskane Subskrypcje – liczba subskrypcji kanału osób pochodzących z kampanii wideo.
- Uzyskane dodania do playlisty – liczba dodania przez widzów Twojego filmu do swojej playlisty.
- Uzyskane polubienia – liczba polubień przez widzów Twojego wideo w serwisie YouTube
- Uzyskane udostępnienia – liczba udostępnień filmu przez użytkowników.