Promowałeś post na Facebooku i nie bardzo wiesz, jak pobrać fakturę na Facebooku? Nie martw się pokażę Ci krok po kroku, jak ją uzupełnić o dane firmowe i pobrać.
Uzupełnij dane rozliczeniowe
Na fakturze musi znaleźć się nazwa Twojej firmy, adres i dane ewidencyjne. Jak to zrobić? Musisz otworzyć Managera Reklam, znajdziesz go tutaj.
Jeżeli nie tworzyłeś jeszcze reklamy na Facebooku, to Twoje konto reklamowe nie zostało jeszcze utworzone. Pierwsze, co musisz zrobić to stworzyć swoją pierwszą kampanie reklamową i ją uruchomić, wówczas tworzy się konto reklamowe dla Twojej firmy w Managerze Reklam.
Pierwszą kampanie reklamową masz już za sobą? To świetnie. Teraz kolej na wprowadzenie danych Twojej firmy. Wystarczy otworzyć Managera reklam i w lewym górnym rogu kliknąć ikonę menu (trzy poziome kreski). Po jego rozwinięciu znaleźć opcje „Ustawienia”. Na tej podstronie Managera reklam znajdziesz miejsce, aby uzupełnić wszystkie dane potrzebne do wygenerowania faktury.
Gdzie pobrać fakturę z Facebooka?
Teraz nadeszła pora, abyś wygenerował swoją pierwszą fakturę za reklamę na Facebooku. Musisz ponownie wejść do Managera Reklam, kliknąć w lewym górnym roku menu. Po jego rozwinięciu wybierasz opcję “Rozliczenia i metody płatności”. Gdy pierwsza faktura zostanie wygenerowana przez system znajdziesz ją właśnie w tej zakładce.
Faktury możesz pobrać na dwa sposoby – pojedynczo i zbiorczo. Niestety obecnie zbiorcza faktura zawiera tylko i wyłącznie zestawienie wydatków w danym okresie bez numeru faktury, co niestety jest konieczne dla księgowości, aby móc ją prawidłowo rozliczyć.
Pozostaje nam generowanie pojedynczych faktur – klikając „Pobierz wszystkie faktury” i następnie wybierając opcję „Pojedyncze faktury”.
Jeżeli chcesz pobrać konkretną fakturę, wystarczy kliknąć w ikonkę obok identyfikatora płatności.
Nie zapominaj o odpowiednim ustawieniu dat, możesz pominąć jakąś fakturę. Facebook automatycznie pokazuje faktury z ostatnich 30 dni.
Kiedy generowane są faktury?
Faktury mogą zostać wygenerowane na trzy sposoby. Facebook sam tworzy fakturę, gdy zostanie przekroczony określony próg rozliczeniowy, to znaczy zostanie wydana określona wcześniej kwota na emisję reklamy (sprawdzić lub zmienić wysokość progu rozliczeniowego na Facebooku możesz tutaj).
Faktury wystawiane są również automatycznie w dniu miesięcznego rozliczenia. Niestety często zdarza się, że na fakturze zostanie zaciągnięty kolejny dzień nowego miesiąca. Na chwile obecną nie ma funkcji wygenerowania faktury od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca (Aczkolwiek nie twierdzę, że się nie da ;)).
Możesz również zapłacić za wydatki na Facebooku w dowolnym momencie przed upływem miesiąca lub przed osiągnięciem progu rozliczeniowego. Wystarczy przejść do sekcji „Rozliczenia” w menu Managera i obok pozycji „Aktualne saldo” należy kliknąć „Zapłać teraz”.
Mam nadzieję, że pobranie faktur za reklamy na Facebooku już nie będzie Ci sprawiać problemów. Owocnych działań reklamowych! 😉