Wzrost przychodów z kampanii o 646% – case study

Okres przedświąteczny to czas wzmożonych zakupów nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również w sklepach internetowych. Użytkownicy chętniej wydają pieniądze na zakup zarówno artykułów spożywczych jak i prezentów z okazji Mikołaja czy Gwiazdki.

Nasi południowi sąsiedzi Czesi pomimo, iż ponad połowa populacji tego kraju to osoby niewierzące, w okresie przedświątecznym chętnie dokonują zakupów. Znakomitym przykładem jest prowadzona przez nas kampania e-commerce na rynku Czeskim. Nasz klient zajmuje się sprzedażą sprzętów gospodarstwa domowego, fitness oraz kosmetyków.

Stan wyjściowy i wyzwanie biznesowe

Klientowi zależało na uzyskaniu jak największej ilości konwersji. Kampanie prowadzimy bazując głównie na kampanii wyszukiwarkowej, która kierowana jest na konkretne produkty oferowane przez klienta oraz na listach remarketingowych.  

Działania i efekty

Dzięki odpowiednim działaniom optymalizacyjnym w okresie od 05.11 do 05.12 udało nam się zwiększyć przychody klienta z kampanii AdWords o 646,97%. W porównaniu z poprzedzającym okresem czasu (05.10 – 04.11) użytkownicy dokonali o 439,13% więcej transakcji. Sam współczynnik konwersji e-commerce wzrósł aż o 290 %. Największym zainteresowaniem wśród kupujących cieszył się sprzęt do ćwiczeń fitness.

transakcje

wzrost transakcji z kampanii Adwords

W analizowanym okresie na stronę przeszło 2400 użytkowników. Osoby zainteresowane ofertą dość chętnie klikali w reklamę, a współczynnik CTR osiągnął dość wysoki poziom 12%.

wzrost transakcji z kampanii Adwords

W wyniku odpowiedniej optymalizacji kampanii udało nam się dość dobrze wykorzystać potencjał rynku czeskiego. Sklep zwiększył ilość transakcji, a także przychody ze sprzedaży. Jak widać gorący okres przedświąteczny to doskonały czas na inwestycję w kampanie reklamowe i zwiększenie przychodów sklepów online.

Digital Marketing Expert | Website

Specjalistka i pasjonatka marketingu internetowego z ponad 5-letnim doświadczeniem.

W swojej karierze prowadziła płatne kampanie za pomocą platform reklamowych Facebook Ads, Google Ads, Instagram, Twitter, LinkedIn, kierowane na polski oraz zagraniczne rynki. Koordynowała, planowała i analizowała działania reklamowe w internecie promujące projekty marketingowe oraz promocję produktów z wielu branż m.in. e-commerce, medycznych, developerskich czy odzieżowych.

W wolnym czasie namiętnie pochłania skandynawskie powieści i seriale kryminalne.

Dodaj komentarz