sprzedaz na facebooku

Jak zrobić kampanie na Facebooku, która przyniesie dużo Leadów? – Case Study

Social media są miejscem gdzie użytkownik widząc ciekawy, warty uwagi post, chętnie się nim dzieli ze znajomymi. Tą moc należy dobrze i rozmyślnie wykorzystywać do własnych celów biznesowych.

Promocja własnej firmy wiąże się z dodatkowymi wydatkami na reklamę. Wszak jakoś trzeba dotrzeć do szerszego audytorium.  Jednak każde działanie powinno być przemyślane i zaplanowane z głową. Celem biznesu jest generowanie zysku, bo przecież prowadząc sklep internetowy, czy działalność usługową, nie wykonujemy działalności charytatywnej. Wydatki powinny do nas wrócić i generować zyski. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić.

Na Facebooku od jakiegoś czasu istnieje możliwość reklamy za pomocą LeadAds. Co to jest? Są to reklamy służące do pozyskiwania danych kontaktowych na Facebooku. Użytkownikowi wyświetla się reklama w newsfeedzie, po kliknięciu przycisku lub zdjęcia wyświetla się formularz, który należy wypełnić, aby otrzymać obiecaną w reklamie korzyść.

Kampania, którą prowadziłam na portalu Facebook polegała na „podarowaniu” użytkownikom darmowej próbki produktu w zamian za pozostawienie danych kontaktowych. Formularz zawierał pozycje niezbędne, aby użytkownik otrzymał za pomocą poczty obiecaną próbkę produktu.

formularz lead ads

Kampania miała na celu dotarcie do szerszego grona osób, które z duży prawdopodobnieństwem mogłyby być zainteresowane produktem i dać im możliwość jego przetestowania. Założeniami kampanii było rozdysponowanie 400 sztukami próbek. Kampania rozniosła się wirusowo. Użytkownicy udostępniali i polecali sobie nawzajem reklamę. Za bagatela 100 zł wydanych na reklamę udało się uzyskać 1154 zgłoszenia. Koszt jednego wypełnionego formularza wynosił nie całe 0,09 zł. Wartościami dodanymi był fakt, że podczas trwania kampanii grono fanów fanpage, z którego była emitowana reklama wzrosło o 295 osób.

casestudy -lead ads

Dużą wartością dla reklamodawcy jest zbudowanie bazy mailingowej liczącej 1154 pozycji, bardzo niskim kosztem. Na użytkowników, którzy pozostawili swoje dane, można oddziaływać za pomocą np. kampanii email marketingowej i odpowiednim przekazem zachęcić ich do zakupu pełnowartościowego produktu.

Sposoby na pozyskanie leadów mogą być naprawdę różne. Można zaoferować zniżkę na swoje usługi, a następnie wykorzystując adresy email, zachęcać do ponownego odwiedzenia firmy. Sposobami, które wymagają twojej pracy, jest na przykład stworzenie poradnika, raportu, cheacklisty, zapisu do webinaru, szkolenia itd. Warto poszukać rozwiązań odpowiednich dla swojego biznesu. Znaleźć odpowiedź na pytanie, co potrzebuje Twój klient i jak można mu to zaoferować. Zbieranie leadów w tym wypadku adresów email, lub numerów telefonów może być cennym elementem pozyskania wiernej grupy klientów, którzy będą chętnie sięgać po Twój produkt lub powracać do usługi i sklepu.

Digital Marketing Expert | Website

Specjalistka i pasjonatka marketingu internetowego z ponad 5-letnim doświadczeniem.

W swojej karierze prowadziła płatne kampanie za pomocą platform reklamowych Facebook Ads, Google Ads, Instagram, Twitter, LinkedIn, kierowane na polski oraz zagraniczne rynki. Koordynowała, planowała i analizowała działania reklamowe w internecie promujące projekty marketingowe oraz promocję produktów z wielu branż m.in. e-commerce, medycznych, developerskich czy odzieżowych.

W wolnym czasie namiętnie pochłania skandynawskie powieści i seriale kryminalne.

Dodaj komentarz