dsa czy warto

Reklamy dynamiczne AdWords (DSA) – czy warto?

DSA (Dynamic Search Ads) to reklamy generowane dynamicznie w sieci wyszukiwania Google. Polecane są głównie reklamodawcom, którzy posiadają dobrze rozbudowane strony WWW, w szczególności sklepom z dużą ilością produktów oraz portalom contentowym ze znaczną ilością artykułów.

Dlaczego rozbudowana witryna?

Google AdWords do kierowania reklamy wykorzystuje treści dostępne na stronie. Jeżeli strona internetowa zawiera tysiące produktów, ciężko tworzyć ręcznie reklamę dla każdego z nich. Dzięki DSA Google sam dopasowuje zapytanie użytkownika do treści zawartych na stronie.

Przy wyświetleniu reklamy nagłówek i strona docelowa są generowane automatycznie na podstawie słów wyszukiwanych przez użytkownika w wyszukiwarce Google. Nagłówki reklamy są dodawane dynamicznie, pozwala to zwiększyć trafność w przypadku poszczególnych wyszukiwań.

Przykład. Jesteś właścicielem sklepu z akcesoriami sportowymi. Użytkownikowi, który wyszukuje w Google hasło „hantle winylowe 3 kg”, pojawi się nagłówek „Hantle winylowe 3 kg”. Jeśli kliknie reklamę, trafi w witrynie na stronę  dotycząca hantli winylowych, które ważą 3 kg.

Jak działa kierowanie w DSA?

Google AdWords proponuje kilka opcji kierowania.

  • Wszystkie strony internetowe – (nie rekomenduje) Google uwzględnia wszystkie strony w Twojej witrynie, a Twoja kampania nie ma podziału na konkretne działy, tym samym ciężko jest spersonalizować treść reklamy.
  • Kategorie – możesz podzielić kampanie na konkretne kategorie, które zawiera Twoja strona WWW np. akcesoria fitness, buty do biegania itp.
  • Strony – kierujesz reklamy na strony w treści których znajduje się konkretna fraza, lub podstronach, które w tytule w adresie url strony posiadają konkretną frazę.

Zalety stosowania kampanii DSA

  • Duża oszczędność czasu. Za pomocą kilku kliknięć można stworzyć reklamę w wyszukiwarce Google dla tysięcy produktów lub podstron.
  • Automatyczna aktualizacja reklam. Jeżeli wprowadzisz na stronie zmiany, dodasz nowe produkty, zmienisz tytuł artykułu, roboty bardzo szybko pobiorą te informacje, a Twoje reklamy będą aktualne.
  • Kierowanie – Ty wybierasz z pośród kilku opcji w jaki sposób chcesz kierować reklamę i na jakich kategoriach czy słowach kluczowych Ci najbardziej zależy.
  • Niższy koszt – reklamy DSA na ogół osiągają niższy koszt niż zwykle reklamy w wyszukiwarce Google.
  • Wyświetlanie trafnych nagłówków – treść reklamy odpowiada treści jaką użytkownik wyszukuje w wyszukiwarce Google. Nagłówek generowany jest dynamicznie.
Digital Marketing Expert | Website

Specjalistka i pasjonatka marketingu internetowego z ponad 5-letnim doświadczeniem.

W swojej karierze prowadziła płatne kampanie za pomocą platform reklamowych Facebook Ads, Google Ads, Instagram, Twitter, LinkedIn, kierowane na polski oraz zagraniczne rynki. Koordynowała, planowała i analizowała działania reklamowe w internecie promujące projekty marketingowe oraz promocję produktów z wielu branż m.in. e-commerce, medycznych, developerskich czy odzieżowych.

W wolnym czasie namiętnie pochłania skandynawskie powieści i seriale kryminalne.

Dodaj komentarz