Stan wyjściowy i wyzwanie biznesowe
Klient prowadził sklep internetowy, który specjalizuje się w sprzedaży artykułów gospodarstwa domowego, sprzętu ogrodu oraz sprzętu sportowego. Zwrócił się do mnie w celu przeanalizowania jego dotychczasowej kampanii AdWords, ponieważ zależało mu na zwiększeniu sprzedaży z tego medium.
Działania
Moje działania polegały na stworzeniu całej struktury konta od początku. Dobrałam odpowiednie słowa kluczowe, które odzwierciedlały oferowane przez klienta produkty. Największy nacisk położyłam na reklamę w wyszukiwarce Google oraz na kampanie remarketingowe.
Efekty i wnioski
W miesiącu sierpniu dzięki naszym działaniom klient uzyskał z kampanii AdWords ponad 12 000 przejść na stronę. Koszt za kliknięcie był niewielki i wynosił 0,46 zł. Użytkownicy w tym okresie dokonali łącznie 432 transakcji na kwotę 39 152 zł. Tym samym ilość pieniędzy, która została wydana na kliknięcia, zwróciła się klientowi 7-krotnie.