Przed nami najgorętszy okres sprzedażowy w roku. W 2019 roku Black Friday przypada na 29 listopada, Cyber Monday na 2 grudnia, a Dzień Darmowej Dostawy na 10 grudnia. To czas, w którym użytkownicy kupują prezenty, przygotowują się na święta, ale i nie tylko.
Co skłania konsumentów do wydawania większej ilości pieniędzy w gorącym okresie? Według raportu Deloitte z 2018 roku, 52% respondentów odpowiedziało, że promocje. Aż 3 na 4 konsumentów deklaruje zakupy w Black Friday. Gdzie Polacy najczęściej poszukują pomysłów na prezenty? Oczywiście w internecie. 55% respondentów deklaruje poszukiwania inspiracji w wyszukiwarkach internetowych.
Nie prześpij takiej szansy sprzedażowej dla swojej firmy. Warto zainwestować w reklamę i powalczyć o lepsze zyski w tym okresie. W niniejszym artykule podpowiem Ci, jak wykorzystać moc promocji w wyszukiwarce Google i ulepszyć kampanię w Google Ads.
1. Jakie słowa kluczowe użyć w Black Friday?
Przełom listopada i grudnia to dla wielu firm najgorętszy okres sprzedażowy. Osiągany w tym czasie zysk może przewyższyć wartość sprzedaży danego przedsiębiorstwa z kilku poprzedzających go miesięcy. Dla wielu firm jest to być albo nie być na rynku. W tym czasie wzrasta sezonowa konkurencja. Nie zdziw się, jeżeli dotychczasowe stawki za kliknięcie w Google Ads mocno powędrują w górę. Warto wcześniej przemyśleć strategię, jakich słów kluczowych użyć w kampanii. Oto kilka rad:
- Wykorzystaj słowa kluczowe łącząc je z Black Friday i Cyber Monday np. Black Friday + nazwa marki lub produktu, Black Friday + kategoria produktu, Cyber Monday + nazwa Twojego sklepu
- Dodaj do słów kluczowych frazy Darmowa Dostawa, Dzień Darmowej Dostawy
- Wykorzystaj słowa kluczowe z promocjami np. nazwa produktu + wyprzedaż, nazwa marki + promocja, kategoria produktu + okazje
- Nie zapomnij o słowach, które najbardziej odzwierciedlają Twój produkt np. produkt + marka, kategoria + marka
2. Licznik odliczający czas w reklamie
W swoich reklamach w wyszukiwarce Google wykorzystaj licznik. Odliczanie czasu, to dobry zabieg, aby skłonić użytkowników do podjęcia szybszej decyzji. Dzięki funkcji COUNTDOWN uruchomisz licznik, który będzie odmierzał czas do końca promocji.
Jak ustawić licznik w reklamie Google Ads? To bardzo proste. Wejdź na swoje konto, utwórz nową reklamę i w miejscu, gdzie chcesz, aby pojawił się licznik wpisz nawias klamrowy ({). Otworzy się okno, w którym należy uzupełnić informację do kiedy trwa promocja, ile wcześniej powinno rozpocząć się odliczanie oraz wybrać odpowiednią strefę czasową.
W reklamie, informacje dotyczące końca oferty będą wyświetlać się w dniach, godzinach lub minutach. Zwróć uwagę, aby tekst reklamy z licznikiem brzmiał naturalnie, np.“Tylko 2 godziny do końca wyprzedaży”.
3. Jak informować o promocjach z okazji Black Friday?
Na takie okazje jak Black Friday (ale i np. na Cyber Monday, Halloween, Mikołajki, Zimowa wyprzedaż) Google Ads rekomenduje wykorzystanie w reklamach rozszerzeń promocji. Ograniczając czas obowiązywania oferty specjalnej, masz pewność, że przestanie się ona wyświetlać w wyznaczonym przez Ciebie terminie.
Google daje do wyboru opcję rabatu procentowego lub cenowego. Określasz też jakiego produktu dotyczy promocja. Możesz również dodać do reklamy kod rabatowy, obniżający wartość koszyka użytkowników, którzy będą mieli styczność z reklamą.
Jak każde rozszerzenie, będzie wyświetlać się pod wybraną przez Ciebie reklamą w sieci wyszukiwania Google.
4. Uzależniaj rabaty od etapu lejka sprzedażowego
Kolejną funkcją w Google Ads, która na pewno przyda się w gorącym okresie jest IF. Jest to funkcja warunkowa, której wykorzystanie w reklamie możesz uzależnić od wyświetlania jej na urządzeniu mobilnym lub od odwiedzenia przez użytkownika konkretnej strony internetowej. Działa ona tylko w przypadku reklam tekstowych.
Funkcja ta pozwoli Ci zróżnicować ofertę rabatową dla Twoich klientów na podstawie lejka sprzedażowego. Na przykład możesz użytkownikom, którzy opuścili koszyk wyświetlać reklamę z większym rabatem. Będzie to dobry powód, aby zdecydowali się na zakup w Twoim sklepie.
5. Rozszerzenia formularzy kontaktowych – Nowość!
Niedawno na niektórych kontach reklamowych, Google udostępniło rozszerzenia formularzy kontaktowych. Zapewne w gorącym okresie Twój zespół sprzedaży nie próżnuje. Zawsze warto podjąć działania, które pozwolą mu zebrać więcej zimnych leadów i wypracować jeszcze lepsze efekty sprzedażowy. Dlatego Black Friday, to świetna okazja na przetestowanie nowej funkcji.
Czym w ogóle są rozszerzenia formularzy? To kolejna funkcja oferowana przez Googla przy reklamach w sieci wyszukiwania. Pierwszym etapem jest tworzenie rozszerzenia, czyli treści widocznej pod reklamą oraz wybranie odpowiedniego wezwania do działania (Dostępne opcje to: Sprawdź cenę, Złóż wniosek, Zarejestruj się, Kontakt, Subskrybuj, Pobierz, Zarezerwuj teraz, Skorzystaj).
Następnie przechodzisz do konfiguracji samego formularza. Podajesz nazwę firmy, link do polityki prywatności, nagłówek, opis. Wybierasz także jakie informacje chcesz pozyskać. Aby uatrakcyjnić formularz, dodaj do niego grafikę, która będzie wyświetlała się w tle.
Trzecim etapem jest stworzenie wiadomości po przesłaniu formularza. Dodaj opis z podziękowaniem za pozostawione dane oraz zachęć do przejścia na stronę.
Formularz to dobre miejsce, aby zachęcić użytkowników do odebrania rabatu, zapytania o dodatkową ofertę, promocji materiałów premium, zapisu do newslettera, czy umówienie usługi. Dajesz swoim klientom możliwość szybkiego kontaktu z Twoją firmą.
6. Pokaż, gdzie znajduje się Twoja firma
Jeżeli prowadzisz sklep stacjonarny lub świadczysz swoje usługi stacjonarnie, dobrym krokiem będzie połączenia swojego konta Google Ads z Google Moja Firma. Dzięki takiemu zabiegowi, reklamy zostaną poszerzone o informację dotyczącą lokalizacji Twojej firmy. Ułatwią klientom dotarcie do niej oraz poinformują o godzinach otwarcia. Wielkość ekspozycji Twojej reklamy powiększy się, ale również będzie wyświetlać się w mapkach Google.
Taka forma reklamy szczególnie może okazać się ważna, kiedy użytkownicy mają problem z podjęciem decyzji zakupowej przez internet. Często szukają możliwości zobaczenia produktu i wypróbowania go wcześniej. Dzięki rozszerzeniu lokalizacji z łatwością odnajdą Twój sklep. Podobnie w przypadku firm usługowych, decydującą informacją o skorzystaniu z usług promocyjnych może być lokalizacja.
7. Powracaj z ofertą do swoich klientów
W Black Friday nie zapominaj o kampaniach remarketingowych. Zwróć szczególną uwagę na osoby, które już dokonały zakupu na Twojej witrynie. Często ponowne pozyskanie zakupu przez taką osobą będzie dużo tańsze. Klienci chętniej kupują w sklepach, które już wcześniej odwiedzili.
Twórz spersonalizowane reklamy dla poszczególnych kategorii na sklepie. Nie zawahaj się użyć remarketingu dynamicznego. Jest to forma remarketingu, pozwalająca dotrzeć do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową i wyświetlić reklamy z produktami i usługami, które oglądali wcześniej. To świetny sposób na przypomnieniu użytkownikowi o pożądanym przez niego produkcie, nakłonienie go do powtórnych odwiedzin strony i dokończenia zakupu.
Więcej o kampaniach remarketingowych znajdziesz w artykule – 5 wskazówek, bez których nie przeprowadzisz dobrej kampanii remarketingowej
Nie zapomnij…
W najgorętszym okresie sprzedażowym na rynku wiele firm będzie walczyło o swoich klientów za pomocą reklam. Warto przyłożyć się do copy i stworzyć dobre treści reklam, które pozwolą Ci się wyróżnić na tle konkurencji.
Poświęć też trochę czasu swojej stronie internetowej. Zastanów się, jak poinformować na niej o promocji. Przetestuj koszyk i upewnij się, czy wszystko jest jasne dla użytkowników. Sprawdź moc swojego serwera i przygotuj się na duży ruch.
A co najważniejsze… przygotuj swoje reklamy w Google Ads minimum 48h wcześniej. Będziesz mieć gwarancję, że zostaną one zatwierdzone na czas.