Smartfony na dobre zagościły w naszym życiu. Z roku na rok rośnie ilość aplikacji mobilnych, a także wielkość ruchu z urządzeń mobilnych na stronach WWW. Z telefonów korzystamy w autobusie, w pracy, podczas posiłków, a nawet w domu zasiadając przed telewizorem. Każde miejsce jest dobre na „wygooglanie” usług czy produktów które nas interesują.
Od niedawna Google w jeszcze większym stopniu ułatwia kontakt potencjalnymch klientów z Reklamodawcą. Przy reklamach tekstowych pojawiło się nowe rozszerzenie wiadomości. Polega ono na tym, że osoba która w wyszukiwarce Google wyświetli Twoja reklamę zobaczy opcję wysłania bezpośrednio do Twojej firmy SMSa z prośbą o kontakt.
Niewiele jest firm, których obsługa klienta działa przez całą dobę, a mówi się, że internet nie śpi. Opcja wysłania wiadomości SMS pozwoli ci nie utracić zapytania ofertowego, a da możliwość kontaktu z klientem w późniejszym czasie.
Jak to wygląda od strony Reklamodawcy? Po pierwsze musi podać numer telefonu, który ma opcje odbioru SMSów. Następnie musi zdefiniować tekst, który będzie się wyświetlał pod reklamą i zachęci użytkownika do kontaktu, mamy na to 35 znaków. Należy również wpisać tekst, który będzie się wklejał w treść wiadomości od użytkownika do nas (max.100 znaków).
Uwaga! Nie umieszczaj w treści SMS informacji o swojej ofercie. Postaw na krótki i gotowy przekaz, który ułatwi kontakt potencjalnych klientów z firmą.
Rozszerzenie wiadomości ma też dodatkowe opcje. Dzięki możliwości ustawienia indywidualnego harmonogramu dla tego rozszerzenia, możemy ustalić w jakie dni i w jakie godziny będzie się wyświetlać.
Dlaczego warto korzystać z tego rozszerzenia? Po pierwsze zwiększa powierzchnię reklamową na urządzeniach mobilnych, co czyni reklamę bardziej atrakcyjną. Po drugie jest to zwiększenie szansy kontaktu z potencjalnym klientem.