Wskazówki- kampania remarketingowa

5 wskazówek, bez których nie przeprowadzisz dobrej kampanii remarketingowej

Remarketing, to forma reklamy, która pozwala Ci ponownie docierać do osób, które przeglądały Twoją witrynę internetową i zaprezentować im swoje produkty lub usługi. Odpowiednio skonfigurowany, może przynieść realne korzyści dla Twojego biznesu. Przygotowałam dla Ciebie pięć wskazówek, które pozwolą Ci tworzyć jeszcze lepsze kampanie remarketingowe.

1. Zastanów się nad celem swojej kampanii

Przed startem kampanii remarketingowej zastanów się, co chcesz dzięki niej osiągnąć. Zanim utworzysz listę remarketingową określ czy jej celem będzie budowanie wizerunku w sieci, informowanie o nowej kolekcji lub produktach, dotarcie do osób, którzy odwiedzili zakładkę koszyk i nie dokonali zakupu, a może jeszcze coś zupełnie innego. Od celu zależy jak będzie wyglądała reklama, co zaoferujesz jej odbiorcom i jaką listę remarketingową należy zbierać.

Przykłady: Posiadając serwis samochodowy, dzięki remarketingowi możesz przypominać użytkownikom swojej strony, że nadszedł czas wymiany opon. Salon kosmetyczny może informować, że właśnie poszerzył swoje usługi o manicure hybrydowy, a sklep internetowy o wyprzedaży końcówki kolekcji.

2. Różne listy remarketingowe

Nie ograniczaj swojej kampanii remarketingowej tylko i wyłącznie do listy, na której znajdują się wszystkie osoby odwiedzające Twoją witrynę. Twórz listy osób, które odwiedzały konkretne produkty, usługi, lub zakładki takie jak kontakt czy cennik.

Dla przykładu stworzyliśmy listę remarketingową osób przeglądających całą witrynę. Kierujemy reklamę remarketingową do użytkowników, którzy przeglądają w sklepie internetowym piżamy. Niestety przy takim ustawieniu moglibyśmy takiej osobie wyświetlać reklamę sukienek wieczorowych, która nie będzie dopasowana do oczekiwań i potrzeb użytkownika. W rezultacie może to doprowadzić tylko do niepotrzebnego przepalenia budżetu.

3. Pamiętaj o czasie

Im droższy produkt, tym ścieżka zakupowa jest dłuższa, a użytkownik potrzebuje więcej czasu na podjęcie decyzji. Sprawdź w Google Analytics, ile czasu Twoi klienci potrzebują, aby zrealizować konkretny cel na Twojej stronie (np. zakup produktu). Ogranicz czasowo zbieranie użytkowników na liście remarketingowej. Osoby, które były zainteresowane zakupem telewizora 3 miesiące temu, niekoniecznie będą nim zainteresowane teraz. Z kolei zanim podejmiesz decyzje o zakupie mieszkania może minąć kilka lub kilkanaście miesięcy.

4. Twórz scenariusze

Jak już wcześniej wspomniałam, nie warto  kierować kampanii remarketingowych do wszystkich. Rejestrowanie drobnych interakcji na Twojej stronie pomoże Ci stworzyć odpowiednie grupy remarketingowe.

Wiesz ile czasu przeciętny użytkownik spędza na Twojej stronie? To pewne, że użytkownik, który przegląda Twoje treści przez 5 minut, jest dla Ciebie cenniejszy niż taki, który robi to jedynie przez 30 sekund.

Podobnie jest z zaangażowaniem użytkowników na stronie. Im więcej odsłon wygeneruje, a wizyta jest głębsza, to tym bardziej prawdopodobne, że użytkownik jest bardziej zainteresowany Twoją ofertą. Rozważ, co możesz zaproponować takim osobom, aby skłonić ich do powrotu na stronę i docelowo do zakupu.

Warto zastanowić się nad reklamami, które będą wyświetlać się osobom przeglądającym konkretną kategorię na twojej stronie. Oni dopiero zbierają informację o produkcie lub usłudze. Inną kreację reklamową powinniśmy skierować do osób odwiedzającym koszyk lub cennik, będących bliżej końca lejka sprzedażowego. To jedna z Twoich najcenniejszych grup remarketingowych. Możesz do nich skierować reklamę ze specjalną ofertą promocyjną, zaproponować coś “ekstra”,  co pomoże im podjąć decyzję zakupową.

Sklepy internetowe często korzystają z bardziej zaawansowanej formy reklamy, jaką jest remarketing dynamiczny. Można ją ustawić w Facebook Ads i Google Ads. Polega na tym, że użytkownikom, którzy oglądali na Twojej witrynie konkretne produkty lub usługi, wyświetlają się reklamy tych samych produktów lub usług. Dzięki tej formie reklamy podtrzymujesz zainteresowanie konkretnym produktem. Często w jego towarzystwie wyświetlane są produkty komplementarne lub substytucyjne.

5. Nie męcz swoich odbiorców

Reklamy wyświetlają się dzień i noc, 24h na dobę. Oczywiście, jeżeli nie ma ograniczenia budżetowego w kampanii. Często przeglądając produkty w sklepie odzieżowym, wyświetlały Ci się później reklamy właśnie z tego sklepu. Jakie to odczucie w Tobie wywoływało? No właśnie, nie denerwuj swoich użytkowników. 😉 Zamiast zachęcić, możesz ich tylko zirytować. Ustaw limit wyświetlania reklam (Capping). Ogranicz liczbę wyświetlania reklamy na jednego użytkownika do 4-7 w ciągu doby.

 

Kampania remarketingowa jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy. Dzięki budowaniu lojalności, odpowiadaniem na potrzeby użytkowników, uatrakcyjnieniem oferty możesz zachęcić ich do zakupu lub skorzystania z Twoich usług. Nie zapomnij o zastosowaniu powyższych wskazówek i twórz z sukcesem swoje kampanie.

Digital Marketing Expert | Website

Specjalistka i pasjonatka marketingu internetowego z ponad 5-letnim doświadczeniem.

W swojej karierze prowadziła płatne kampanie za pomocą platform reklamowych Facebook Ads, Google Ads, Instagram, Twitter, LinkedIn, kierowane na polski oraz zagraniczne rynki. Koordynowała, planowała i analizowała działania reklamowe w internecie promujące projekty marketingowe oraz promocję produktów z wielu branż m.in. e-commerce, medycznych, developerskich czy odzieżowych.

W wolnym czasie namiętnie pochłania skandynawskie powieści i seriale kryminalne.

Dodaj komentarz