Tekst reklamy kampanii AdWords jest pierwszym krokiem, który powinien zachęcić użytkownika do odwiedzenia strony internetowej. Nie dość, że powinien odzwierciedlać potrzebą użytkownika, a właściwie odpowiadać na jego zapytanie, to również powinien wyróżniać się z pośród ofert konkurencji. Warto pracować i testować różne warianty reklamy, aby sprawdzić, które najlepiej działają na potencjalnych klientów. Poniżej znajdziecie listę 10 sposobów jak napisać reklamę AdWords.
1. Staraj się tworzyć teksty reklamowe, które zawierają słowa kluczowe z zapytania użytkownika
Tekst reklamy musi odpowiadać zapytaniu użytkownika. Jeżeli wpisze w wyszukiwarkę Google słowo np. ból gardła, a słowo to znajduje się w tekście reklamy, zostanie ono pogrubione.
2. Zobacz jak reklamuje się konkurencja
Teksty konkurencji potrafią inspirować. Wbrew pozorom napisanie dobrej reklamy, która porwie użytkowników i zmieści się w 140 znakach nie jest proste (nagłówek 1 i 2 po 30 znaków, opis 80 znaków).
3. Wyróżnij się
Dobra reklama musi się wyróżniać na tle konkurencji. Odpowiednia gra słów i zwrócenie uwagi użytkownika zachęci go do kliknięcia.
4. Używaj liczb
Liczby potrafią podkreślić atuty oferty. Warto w tekście reklamowym uwzględnić wielkość promocji (np. Promocja -40% na kurtki), koszt usługi (np. Tylko teraz bilety od 1 zł), czas trwania promocji, datę reklamowego wydarzenia itp.
5. Wzywaj do podjęcia działania
Bardzo ważnym elementem treści reklamy jest wezwanie do działania. Musisz zachęcić użytkownika do podjęcia akcji (np. Kup bilet już dziś, Sprawdź naszą ofertę, Zarezerwuj miejsce).
6. Ponaglaj użytkowników
Jeżeli oferta, którą reklamujesz jest ograniczona w czasie, warto zaznaczyć to w treści reklamy. Warto użyć takich zwrotów jak: Oferta ważna do 12 lutego, Wyprzedaż ostatnich modeli rocznika 2016, Ostatnie dni promocji.
7. Podkreślaj unikalne wartość oferty
Podkreślaj cechy, które odróżniają cię od konkurencji i czynią Twoją ofertę atrakcyjniejszą, np. kwiaciarnia czynna 24h/dobę, Możliwość zakupy na raty, darmowa dostawa.
8. Obiecuj
Zastanów się, dlaczego użytkownik powinien kupić właśnie Twój produkt? Jaką będzie miał z tego korzyść? Przykładem może być dodanie do sprzedawanego produktu lub usługi, innego produktu gratis (Do koloryzacji włosów, mycie głowy gratis).
9. Dopasuj treść reklamy do grupy docelowej
Zwróć uwagę na język, jaki używasz w reklamie. Podkreślaj, do kogo kierujesz ofertę np. do rodziców, do dojrzałych kobiet, do osób aktywnych, do kibiców, do przedsiębiorców.
10. Testuj
Kluczem do sukcesu jest testowanie treści reklam. Trzeba sprawdzać gusta i preferencje użytkowników. Raz stworzony tekst reklamowy nie będzie się sprawdzał cały czas. Czasem wystarczy zmienić jedną linijkę reklamy, aby CTR skoczył o 5% w górę.