błędy adwords

6 błędów w prowadzeniu kampanii AdWords

Jesteś na początku przygody z AdWords? Może prowadzisz już kampanie, ale nie przynosi ona oczekiwanych rezultatów? Poznaj 6 największych błędów jakie popełniane są przy prowadzeniu i tworzeniu kampanii AdWords.

  1. Brak wykluczenia słów kluczowych

Wykluczające słowa kluczowe to takie na które wasza reklama na pewno nie powinna się wyświetlać. Na przykład, gdy Twoja reklama wyświetla się na hasło „naprawa samochodów ciężarowych”, a ty przecież naprawiasz tylko osobówki. Można je dodać zarówno na poziomie kampanii jak i grupy reklam. Dzięki takiemu działaniu nie marnujesz budżetu.

  1. Brak grupowania słów kluczowych

Użytkownicy tworzący reklamę AdWords często nie przywiązują większej uwagi do grupowania słów kluczowych. Odpowiednie grupowanie pozwoli ci na dostosowanie reklam, które będą lepiej określać Twoją usługę lub produkt i przełoży się na wyższy współczynnik klikalności.

  1. Brak w reklamach CTA

CTA czyli wezwanie do działania. Stosowane jest w celu zachęcenia użytkowników do podjęcia określonej akcji, np. kup, wejdź, zarezerwuj, przeczytaj, sprawdź, zadzwoń. Użytkownik wie czego się powinien spodziewać po kliknięciu w reklamę.

  1. Brak testowania reklam

Tworząc kampanie warto stworzyć 2-3 reklamy dla jednej grupy reklam w celu ich przetestowania. Dzięki współczynnikowi CTR można określić która reklama lepiej oddziaływuje na użytkowników lub dzięki współczynnikowi konwersji – która reklama lepiej konwertuje. Reklamy, które są nieefektywne można wstrzymać.

  1. Brak rozszerzeń reklam

Nie stosujesz rozszerzeń? To duży błąd! Dzięki funkcji rozszerzeń Twoja reklama może zawierać dodatkowe informacje np. numer telefonu, adres, więcej informacji o oferowanych usługach lub produktach, linki do innych podstron w Twojej witrynie. Rozszerzenia mają większy wpływ na efektywność reklamy.

  1. Brak słów kluczowych w treści reklamy

Używaj słów kluczowych w treści reklamy. Sprawi to, że użytkownik wyszukujący danej frazy zobaczy ją pogrubioną w treści Twojej reklamy. Tym samym istnieje większe prawdopodobieństwo, że wzrok użytkownika skieruje się właśnie na Twoją reklamę. Konsekwencją tego będzie wzrost współczynnika klikalności CTR oraz wzrost współczynnika jakości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *